Handel

  • Jak korzystają z Internetu, co kupują w sieci oraz z jakich aplikacji mobilnych korzystają osoby w wieku 60 plus dowiemy się z najnowszego raportu badawczego „Seniorzy w świecie cyfrowym”, przygotowanego przez Fundację Kobiety e-biznesu, która działa na rzecz wykluczenia cyfrowego oraz rozwoju e-commerce. Internet służy seniorom przede wszystkim do obsługi konta bankowego (65%),... Czytaj więcej »

  • Maj i czerwiec to gorące miesiące, jeśli chodzi o wydatki okazjonalne – przed nami sezon komunijny i weselny, a także Dzień Matki i Dzień Dziecka. Jednocześnie, nasze myśli coraz częściej wybiegają w stronę wakacji – już 28 proc. Polaków planując wydatki majowo-czerwcowe, dba o to, aby zagospodarować budżet także na letni urlop. Czytaj więcej »

  • Według publikacji “Zwrot w modelach konsumpcji. 2. Edycja raportu Alkohol w Polsce” przedstawionego przez Pracodawców RP, na naszym rynku widać wyraźną zmianę stylu picia – zamiast napojów niskoprocentowych znów coraz częściej wybierane są mocne alkohole. W rezultacie napoje spirytusowe zyskały największy od ponad 20 lat, bo już ponad 39-procentowy udział w strukturze... Czytaj więcej »

  • Ostatnie publikacje danych sugerują, że światowy popyt rozpoczął II kw. 2023 r. lepiej niż oczekiwano – ale jest to głównie napędzane przez usługi (konsumenckie), przy ograniczonej pomocy dla handlu światowego. Pierwsze szacunki badań PMI za kwiecień 2023 r. wskazywały na najszybsze tempo miesięcznego wzrostu dla gospodarek rozwiniętych łącznie od blisko roku. Jednak... Czytaj więcej »

  • Ponad trzy czwarte Polaków oszczędza energię elektryczną oraz stara się unikać marnowania żywności. Jak wynika z 41. edycji badania Global State of the Consumer Tracker, przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte, jesteśmy świadomi, że zmiany klimatu to efekt szkodliwej działalności człowieka. Jednocześnie ponad jedna trzecia badanych uważa, że zrównoważone produkty... Czytaj więcej »

  • Woolworth stawia na Grupę Blix

    Czwartek, 27 kwietnia 2023

    W maju br. Woolworth, najszybciej rozwijająca się sieć domów towarowych w Niemczech, wkroczy na polski rynek. Tymczasem już dostała mocne wsparcie od Grupy Blix, cieszącej się zaufaniem ponad 4 mln rodzimych konsumentów. Obecnie prowadzona jest kampania propagująca nową markę wśród użytkowników największej w Polsce aplikacji gazetkowej. Shopperzy mogą dodać Woolworth do... Czytaj więcej »

  • Ponad 5,4 mld zł wyniosła w 2022 roku wartość eksportu polskich produktów na zagraniczne rynki, dzięki sieci sprzedaży Lidl Polska. Natomiast w ciągu 5 ostatnich lat sieć wyeksportowała za granicę krajowe produkty o wartości ponad 18 mld zł, co przyczyniło się do znacznego rozwoju rodzimych przedsiębiorstw. Współpraca z polskimi dostawcami oraz promowanie ich produktów za... Czytaj więcej »

  • Łącznie aż 42 proc. firm spożywczych z sektora przemysłowego uważa, że z perspektywy posiadanego parku maszyn i urządzeń branża jest równie dobrze lub nawet lepiej przygotowana do konkurowania w porównaniu z firmami zagranicznymi – wynika z badania Siemens Financial Services w Polsce. Ponadto nakłady na odnowienia parku MiU w najbliższym czasie planuje podnieść 28 proc. firm z... Czytaj więcej »

  • Młode osoby robią zakupy w sklepach stacjonarnych niemal równie często jak starsze, wynika z raportu Bain & Company i Google. Konsumenci z pokolenia Z i milenialsów częściej korzystają jednak z rekomendacji influencerów oraz narzędzi wspierających sprzedaż takich jak wirtualne przymierzalnie. Deklarują też większe przywiązanie do zasad zrównoważonego handlu. Czytaj więcej »

  • Federacja Przedsiębiorców Polskich (FPP) wskazuje, że opublikowany ostatnio przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska projekt ustawy o systemie kaucyjnym powinien zostać jak najszybciej skierowany do Parlamentu, tak aby mógł być uchwalony i podpisany przez Prezydenta jeszcze przed wyborami parlamentarnymi. Wejście w życie systemu kaucyjnego od 1 stycznia 2025 roku będzie korzystne dla... Czytaj więcej »

  • Od 26 lutego do 2 marca br. w Düsseldorfie odbywały się największe na świecie – międzynarodowe targi retailu EuroShop 2023. Na powierzchni ponad 103 000 mkw. swoje rozwiązania i produkty skierowane dla handlu zaprezentowało ponad 1 830 wystawców z 55 krajów świata. Tegoroczną edycję targów odwiedziło ponad 81 tys. przedstawicieli branży z pięciu kontynentów. Targi podzielone... Czytaj więcej »

  • Wraz z sezonem letnim i pierwszymi promieniami słońca nadchodzą przygotowania do imprez okolicznościowych. Celebracja ważnych wydarzeń w polskiej tradycji zawsze wiąże się z suto zastawionym stołem. Każda okazja zasługuje na wyjątkowe dania, które będą cieszyć podniebienia gości i na długo zapadną w ich pamięć. Do przygotowania idealnych dań niezbędny jest wybór... Czytaj więcej »

  • Handel międzynarodowy to duże wyzwanie, zwłaszcza w obecnych czasach. Firma Pilot wciąż wyznacza sobie nowe cele i konsekwentnie je realizuje. W czym tkwi sekret sukcesu przedsiębiorstwa? Jak mawia Paweł Kubiak, właściciel firmy: „Droga jest celem”, a czerpania radości z handlu nie da zastąpić się żadną inną dobrą praktyką. Czytaj więcej »

  • Przychody gastronomiczne grupy Sfinks Polska w I kwartale 2023 r. osiągnęły wartość 44,22 mln zł, co oznacza wzrost o 22,4% r/r. Na porównywalnej sieci lokali wzrost za okres od stycznia do marca wyniósł 27,9% r/r. W samym marcu 2023 r. grupa odnotowała wzrost sprzedaży gastronomicznej o 22,1% r/r do 14,82 mln zł. Takie obroty wypracowało 75 restauracji pod szyldami SPHINX,... Czytaj więcej »

  • Firmy często pracują nad rozwiązaniami wspierającymi sprzedaż w okresie przedświątecznym, bazując na sprawdzonych, ciągle powielanych mechanizmach trade marketingu. Taki biznes zapewne z sukcesem podsumuje okres świąteczny, ale utraci możliwość rozwoju potencjału rynkowego. Po jakie rozwiązania warto więc sięgnąć aby nie stracić szansy na generowanie przewagi konkurencyjnej? Czytaj więcej »

  • Świąteczne zakupy znowu na ostatnią chwilę

    Poniedziałek, 03 kwietnia 2023

    Jak wynika z najnowszego badania opinii publicznej, trzech na dziesięciu Polaków planuje zrobić przedświąteczne zakupy spożywcze na tydzień przed Wielkanocą. Co czwarty rodak miał je zrealizować na dwa tygodnie przed świętami. Z kolei czterech na pięciu respondentów zamierza nabyć produkty w promocjach. Według deklaracji uczestników sondażu, na decyzję o wyborze towaru... Czytaj więcej »

  • W sklepach sieciowych w całej Polsce stanęły wielkanocne ekspozycje firmy Henkell Freixenet Polska. To propozycje win szczególnie polecanych do wielkanocnych przysmaków - wina musujące oraz spokojne z linii Freixenet, a także ulubione prosecco Polaków – Mionetto. Czytaj więcej »

  • Najważniejsze w Polsce, rodzinne święta jak Wielkanoc i Boże Narodzenie nieodłącznie wiążą się z celebracją przy wspólnym stole. Sieci handlowe i producenci są wyjątkowo aktywni w tym czasie - tworząc sezonową ofertę, zawierającą zarówno nowe tematycznie dopasowane produkty, jak i okolicznościowe opakowania dla dobrze znanych smaków. Jej prezentacja w sklepach trwa w... Czytaj więcej »

  • Według danych Scotch Whisky Association (SWA) wartość światowego eksportu tego trunku w 2022 r. pierwszy raz w historii przekroczyła 6 mld funtów. Rekordowe wyniki eksportu pod względem wartości oraz ilości, to zasługa odbudowywania zapasów po pandemii, globalnego odbicia w segmencie travel retail oraz umacniania się trendów związanych z premiumizacją na rynku alkoholi. Czytaj więcej »

  • W globalnej wymianie handlowej kluczową rolę odgrywa transport morski (80% globalnych dostaw towarów odbywa się drogą morską). Dostawy odbywają się wybranymi szlakami żeglugowymi, które mają swoje określone trasy co wpływa na czas dostawy. Firmy zajmujące się produkcją wina i napojów alkoholowych, znając trasy morskie wykorzystywane do transportu towarów, mogą lepiej... Czytaj więcej »

  • Prawie połowa badanych konsumentów skarży się, że ubrania, kupowane w sklepach w ostatnich 6-12 miesiącach, są produkowane z coraz to gorszych materiałów. Częściej narzekają na to kobiety, które – zdaniem ekspertów – zazwyczaj lepiej znają się na tkaninach. Pogorszenie jakości odzieży przeważnie dostrzegają najmłodsi shopperzy. Według znawców tematu, problemy... Czytaj więcej »

  • Wiara w polski handel oparty na tradycji, wielopokoleniowym zaangażowaniu i wizji stabilnej przyszłości sprawiły, że w 1994 roku grupa właścicieli sklepów stworzyła zalążek pod strukturę wspierającą handlowców takich jak oni, strukturę która w przyszłości miała dać im wsparcie i poczucie stabilizacji. Ich wizja do dziś przyświeca pracownikom sieci LIVIO która kontynuuje... Czytaj więcej »

  • Polska Sieć franczyzowa Nasz Sklep dynamicznie się rozwija. Na koniec lutego 2023 r. sieć posiadała już 4995 sklepów franczyzowych. Czytaj więcej »

  • Udany projekt Rabatu Detal

    Wtorek, 21 marca 2023

    Programy lojalnościowe cieszą się obecnie ogromną popularnością. Nie tylko ze względu na atrakcyjność nagród, ale również z powodu możliwości budowania trwałych, silnych i długofalowych relacji pomiędzy partnerami biznesowymi. Czytaj więcej »

  • Grenoble – z widokiem na Alpy

    Czwartek, 16 marca 2023

    Grenoble to miasto w południowo-wschodniej Francji, położone w malowniczej dolinie u podnóża francuskich Alp nad rzekami Drac i Isere. To też słynny ośrodek akademicki, a za sprawą pobliskiego lotniska – doskonałe miejsce na wypady do alpejskich ośrodków narciarskich. Czytaj więcej »

  • Czy producent może obyć się bez sklepów, a sklepy bez producenta? Odpowiedź jest oczywista. Są połączeni tak samo, jak popyt i podaż, a ich wyniki biznesowe w znacznym stopniu opierają się na jakości i efektach współpracy. Czytaj więcej »

  • Od 26 lutego do 2 marca br. w Düsseldorfie odbywały się największe na świecie – międzynarodowe targi retailu EuroShop. Na powierzchni ponad 103 000 m.kw swoje rozwiązania i produkty skierowane dla handlu zaprezentowało 1 830 wystawców z 55 krajów świata. Wśród wystawców odnotowaliśmy obecność 63 firm z Polski, a wśród nich m.in. Modern Expo, Mago, IGLOO, ABM, JBG-2, Rabugino. Czytaj więcej »

  • Franczyza: za i przeciw

    Czwartek, 16 marca 2023

    Sieci franczyzowe cieszą się coraz większym uznaniem wśród detalistów. Pozostaje jednak niemała grupa właścicieli placówek handlowych, którzy nie widzą dla siebie miejsca w istniejących na rynku systemach franczyzowych. Czy ich obawy są uzasadnione? Sprawdźmy jakie są korzyści, a jakie zagrożenia wynikające z przystąpienia do franczyzy. Czytaj więcej »

  • Jeszcze kilka lat temu automatyzacja wydawała się być wizją odległej przyszłości, a już dziś wkracza do kolejnych branż i wręcz rewolucjonizuje globalną gospodarkę. Przyspieszenie rozwoju zautomatyzowanych rozwiązań jest szczególnie widoczne w branży logistycznej. Jak wynika z badania “Automatyzacja magazynów katalizatorem wydajności biznesu” przeprowadzonego przez FM... Czytaj więcej »

więcej artykułów